16:42:23   شنبه, 1 اردیبهشت 1403 084-33333335 info@yousof.com ایلام – خیابان آیت الله حیدری – مجتمع اینترنت یوسف
  • پرداخت آنلاین
  • تعرفه ADSL
  • تعرفه WiFi
  • رسیدگی به شکایات

اینترانت (Intranet) :

شبکه‌ای داخلی با تملک سازمانی و یا خصوصی است که از پروتکل‌های مرتبط با اینترنت و به خصوص تکنولوژی وب برای سازماندهی شبکه استفاده می‌کند. (برای مثال می‌توان از پروتکل‌های TCP/IP/HTTP/WWW استفاده نمود) در حقیقت اینترانت مقیاس بسیار کوچکی از کل اینترنت ولی خصوصی است .

 

 

اینترانت شبکه‌ای رایانه‌ای است که از زبان مشترک ارتباطی شبکه جهانی اینترنت برای تبادل داده‌ها استفاده می‌کند و تمام خدمات اینترنت، از جمله پست الکترونیکی، انتقال فایل (FTP)، گروه‌های خبری و تله کنفرانس را در شبکه‌ای اختصاصی برای استفاده‌کنندگان مشخص آن شبکه ارائه می‌دهد و لزومآ به اینترنت متصل نیست. این شبکه یک سازمان رابه هم متصل می‌کند ..ورود به این شبکه برای عموم آزادنیست زیرا امنیت آن به خطر می‌افتد.وتنها با پسورد تعیین شده خودشان می‌توانند وارد شوند وآن مقدار ازاطلاعات که صلاح می دانند درشبکه اینترنت قرارمی دهند تا عموم مردم ازآن‌ها استفاده کنند.ولی اینترنت شبکه جهانی است وشما ازهرکجامی توانید با وارد کردن آدرس وارد هر سایت یا ....شوید واطلاعات دراختیار همه دنیا قرارمی گیرند.

 

 

هدف اصلی از نصب اینترانت‌ها تسهیل ارتباطات ، کاهش هزینه ها و به اشتراک گذاشتن منابع سخت‌افزاری مانند دوربین و منابع نرم افزاری مانند اتوماسیون اداری است.

 

 

اینترانت ملی

اینترانت ملی ،همانند اینترنت عمل می کند با این تفاوت که امکان دسترسی آن فقط از داخل کشور امکانپذیر می باشد. سرعت بالاتر و هزینه انتقال ترافیک پایین‌تر شبکه ملی اطلاعات نسبت به اینترنت جهانی از مهمترین مزیت های این سرویس می باشد.

هزینه پایین تر از اینترنت
ارائه IP ثابت داخلی
دسترسی به کلیه سایتها و سرویس دهنده های داخلی
ایجاد ارتباط داخلی سازمانها و شرکت ها در سطح کشور

 

 

موارد استفاده :

انتقال تصاویر
ارتباط صوتی بر روی بستر شبکه (VoIP)
اتوماسیون اداری
اشتراک گذاری پهنای باند اینترنت در 2 یا چند نقطه
اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی بین شعب